20 Şubat 2008 Çarşamba

sevdiğim şarkıların kliplerini koymak istiyorum buraya. ama bunun için girdikçe karıştırdığım Ayarlara bir bakmam lazım. ona bakmam için kendime bir çay koymam lazım. çay koymak için sandalyeden bir süreliğine kalkıp mutfağa gitmem lazım. mutfağa gitmek içinse ortaya karışık istek-üşenmezlik lazım. tüm bunları karşılayacak param yok, üzgünüm...

amy winehousedaki de müthiş bir ses kardeşim... ben böyle çok bilindik kişileri seviyorum çoğunlukla. zaten bir şarkıcıyı bilmem için bilinmiş olması gerekiyor. yoksa öyle bilinmedik yetenekleri keşfedecek bir yapıya sahip değilim. en son indie olmaya karar verdiğimde, new yorkdan birkaç genç bulmuş ve mütemadiyen döndürmüştüm plaklarını, ama yemedi, hem alternatif bir müzik türü, hem onun tanınmamış şaşkın yorumcuları, hem de acemi dinleyici olarak bendeniz için zor bir süreç oldu. birbirimize ısınamadık.

şöyle birşey oluyor, bilmem ki aşina mısınız; diyelim indie müziğe gönül vermek istiyorsunuz. zaten başlıbaşına saçma olan bu cümleyi geçebilirseniz eğer, gittiniz internetten onun bunun şunun şarkılarını indirdiniz ve dinlediniz gece gündüz. nasıl? güzel mi? hakkaten mi? peki ben neden anlamıyorum güzel olduğunu? daha doğrusu siz bu şarkıların birbirinden farkını nasıl anlıyorsunuz? bir tanesi güzel, e ikinci de fena değil ama daha önce duydum sanki ben bunu, üçüncü: aaa bunu demin çalmıştı yaa, dördüncü: oolum kazıklamışlar bizi bunlar lan surekli aynı şarkıyı çalıp duruyorlar. herhangi bir grubun bir albümünü dinlerken başıma gelenler aşağı yukarı böyle oluyor. ya müzikten anlamıyorum ya da bu grupların acilen ilhama ihtiyacı var.

bir de oradan oraya atlamak gibi olmasın ama, hande yenerin albümüne koyduğu isme bozuldum ve şaşırdım. albümünün adı "nasıl delirdim", ve kliplerinden tutun şarkılarına dek, kadıncağızın nasıl delirdiğini değil ama hakkaten delirdiğini açık bir şekilde görebiliyorsunuz. gerçi konu bu değil, banane, ister delirir ister yan cebine koyar. ama öyle bir insan neden albümüne bu kadar iddialı bir isim koyar ki? bana göre bu isim hande yenere birkaç gömlek büyük, bu daha çok bir kitaba ya da kısa bir hikayeye uygun bir isim. üstelikhiç gereği yokken bozulmamın da bana özel bir nedeni var: günün birinde bir hikaye yazacaktım ve ismi "nasıl delirdim" olacaktı. şimdi diyelim yazdım hikayemi, bu ismi koyarsam hande yener misin leyn sen diye bana çıkışan olmaz mı?

ben iyisi mi birkaç klip koymaya çalışayım şuraya, hani renklensin sayfamız, gelenlere hoşluk olsun...

http://www.youtube.com/watch?v=RXfzyc92EuI

bu yeter bugünlük

5 yorum:

Nazlila dedi ki...

Sever misin bilmem ama bak arattir bu adami youtube'da. Antony and the johnsons.

DİLEK_CE dedi ki...

Selam Özlem ben 360 dan Dilek :) Yeni blogun ugurlu olsun :) sayennde bir bakiyim dedim.. buralı olup cıktım. 360 daki yazılarımı teker teker buraya toplamaya başladım.
adresim;
www.hepimizinsaniz.blogspot.com

ama insani yönü olan insanlardan.
sevgilerimle..

neptuneptun dedi ki...

aa çok sevindim Dilek, hoşgeldin... sayfana en kısa zamanda bakacağım, şu anda çeviriye gömülmüş durumdayım. görüşürüz...

Sevgul dedi ki...

yav nasil delirdim diye sanki bi kitap mi vardi eskiden sarki mi vardi bisey vardi, yoksa cem karacanin beni siz delirttiniziyle mi karistiriyorum
bosver, deliren delirene bu dunyada zaten, saglam kalana sasarim, sen de nasi delirdigini anlat, salak hande yenerin uyduruk albumu engel olamasin buna :)

Adsız dedi ki...

ben "nasıl delirdim" ismini

-abi faturayı irsaliyesiz kesmeyin demiştim, depodakiler unutmuş irsaliyeyi, nasıl delirdim!

gibi bir kullanımla özdeşleştiriyorum.
serdar